Iemand zei begin 2013 tegen me: "schrijf ’s een boek over hoe je dat zo vaak gedaan hebt: Business en IT vernieuwen!". Ik vroeg hem: "Waarom? Er bestaan al veel boeken, en mensen lezen steeds minder. Daarbij: een boek verbindt mensen in een organisatie niet".
Zijn vraag triggerde me: Het is veel handiger als organisaties met een slimme app integraal inzicht krijgen in hun verbeterkansen, daar collega’s bij betrekken, prioriteiten stellen en meters maken.
Na de zomervakantie van 2013 startten we met partners een gedachtenwisseling en een marktonderzoek: bestaat er dan écht geen sector-onafhankelijke, laagdrempelige, meertalige, multipersona en integrale fact-based methode met tool om IT-tevredenheid te meten en Business en IT te transformeren? Een tool waarmee snel zichtbaar wordt waar business en IT samen staan, die mensen in organisaties in contact brengt. Doordat betrokkenen samen kijken naar dezelfde informatie over hun organisatie, in business taal.
Een tool waarmee directies en financials zien hoe ze meer waarde met bedrijfsvoering en IT kunnen creëren, waarmee IT-verantwoordelijken zien hoe ze business beter kunnen faciliteren. En: een instrument om collega’s op alle niveau’s te betrekken, en de kracht van IT beter te benutten voor organisaties als geheel: een op marktstandaarden gebaseerd SAAS-instrument om as-a-service, snel en integraal business en IT door te meten en verbeteren met de zes succesfactoren.
Omdat zo'n methode en tool er niet was, heeft IT's Teamwork 'm met partners gemaakt: de BusinessITScan®.
[Lees verder]